Mina bästa

I dag har vi väl mest såsat runt på jobbet och försökt få dagen att gå. Ja, ja låter värre än det var. Vi hade många barn och vikarier. Det är ju höstlov! Personalen är ledig. :-) Inte kunde vi gå till skogen heller som vi brukar. Risken fanns ju att det kunde falla ner något på oss efter gårdagens stormhärjningar. I dag hade dock stormen bedarrat även om det blåste ganska friskt. Solen sken och vi kunde vara ute.
 
Eftermiddagen bjöd på utevistelse som vanligt. När jag en stund innan jag skulle gå hem kollade klockan på mobilen så såg jag att jag fått sms. Vad kan det vara? Öppnar det och möts av en bild på Maikis. "Hej mormor! Jag väntar på dig". Ok, tänker jag, vad trevligt! Några minuter senare slår det mig... Det var ju idag jag skulle vara barnvakt. Det hade jag totalt förträngt. Vilket underbart slut på dagen att få umgås med mina små underbaringar medans föräldrarna uträttade ärenden. Väl hemma igen så bjöd svärsonen på middag. Härligt!
 
Morgonen efter stormen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare