Babysim

 
 I går hade jag förmånen att få följa med mina underbaringar på Babysim. Det var en ny erfarenhet för mig, men så roligt och mysigt! Båda tjejerna tyckte att det var kul. Miliya plaskade på och fick uppleva effekten av sitt plaskande med vatten i ansiktet. Jag badade med Maiken som var lite mer försiktig. Hon signalerade tydligt när hon inte gillade situationen och ville upp i trygga famnen. Men mestadels så verkade alla bebisarna bara njuta och ha kul. En halvtimme var vi i bassängen och sen skulle det duschas och tvättas. Att duscha var också en ny erfarenhet för tjejerna, men de verkade gilla det också.
När alla var klara och påklädda så hade vi två trötta tjejer. Miliya, som för det mesta brukar vara på väg nånstans, satt bara stilla i babyskyddet och tittade och Maiken orkade knappt äta. Båda tjejerna hade somnat innan vi lämnade Äventyrsbadet. Tyvärr så tog jag inga bilder, men jag får ju följa med fler gånger så...
Det är så underbart att få vara med och hjälpa till med tjejerna. Att ha dem så nära och finnas till hands. Livets efterrätt som man säger. När man är med barnbarnen så är det deras tid till skillnad från när man hade egna barn och skulle fixa allt annat också. Därför har jag valt att ha en ledig dag en termin till och finnas för barn och barnbarn och bara njuta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare