Härliga semester!

Jag har hittills haft en underbar semester med sol, bad och annat som hör sommar och semester till. Jag älskar att vara tillsammans med familj och vänner när jag är ledig, men ibland är det skönt att få en dag för sig själv. För att bara vara eller hinna ifatt med några av alla projekt jag hade tänkt hinna med när jag var ledig.
Vaknade i morse av att regnet smattrade mot altantaket och åskan mullrade på avstånd. Låg kvar en stund i sängen och lyssnade på regnet. Känslan av att kunna röra sig utan att bli genomsvettig är ganska skön.
Fixade mig lite frukost och landade i soffan inomhus med kaffe och fil. Slötitta på tv och surfa lite, bara hänga utan måsten, virka lite på senaste virkprojektet och planera lite vad jag ska göra i dag. En bra start på dagen.

Nu ser det ut som om det ljusnar ute och regnet har upphört. Ska snart ge mig ut i garaget och måla ett lager på mitt senaste projekt, inspirerat av dottern. Men först ska jag dricka upp kaffet och ladda tvättmaskinen.

Ha en bra dag därute!

Barnvakt

Det här inlägget skulle kommit i går, men av rutiga och randiga skäl så hanns det inte med.
Vi hade en myskväll tillsammans med gullgrodorna i går kväll. Föräldrarna var på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och tittade på "Brännvin i kikaren" och hade lämnat barnen hemma hos oss.
Hela sällskapet åkte in till Varberg på eftermiddagen och åt god mat på Stantons. Sedan for Elin och Alec vidare och vi tog barnen med oss och gick en tur på stan. Vi var på torget och lyssnade på musik, tittade i affärer, träffade sagofigurer i Socitetsparken, var på fästningen och tittade på båtarna. Vi tog också en välförtjänt vilopaus i Socitetsparken med glass och kaffe. Barnen fick röra på sig och Maikis övade på att gå.
På hemvägen somnade båda barnen gott i bilen och fick väckas när vi kom hem. Läggningen var inte det enklaste. Vi fick hålla på en god stund med välling och upp och ner i sängen. In och lägg en unge och två minuter senare står det en leende gullgroda i dörrhållet. Strax efter hörs en duns och nån som kommer krypande. Nästa gullgroda kikar ut i dörrhålet. Som sagt det tog en stund och sen var mormor trött. Dags att sova vi skulle ju till Gekås i Ullared tidigt nästa morgon.

Hungrig!

Man måste ha födgeni när man är på semester. Maikis har ett eget matförråd i hörnet under bordet. Eller så råkade hon bara hitta en smörgåsbit som blivit kvarglömd efter frukost :).

Gottgottigottgott!

Soligt!

Varmt och soligt? Väljer att softa i skuggan med en bra bok.

På resa med barnbarn

Nu är vi i Varberg med barn och barnbarn. I husvagn.
Vi startade i sakta mak i morse. Hade bestämt att inte ha följe utan vi åkte var och en i sin takt och mötes upp i Varberg. S och jag körde med husvagnen och tog vägen över Ljungby/Halmstad. Stannade i Ljungby och åt lite.

Kom fram till Varberg nästan samtidigt.

Elin och jag tog barnen med oss och gick och badade medan herrarna satte upp förtältet. Efter lite möda och stort besvär så var vi klara och hade boat in oss.
Nu slog stora hungern till och vi gick till campingens pizzeria för att få oss lite mat och annat.

Ungdomarna gick hem för att förbereda barnen för natten. Maken och jag tog en promenad ner till 3:e vik.

I morgon är en annan dag och då bär det förmodligen av till Wheels & Vings i Falkenberg.

Nu mot solnedgången!

Njuter!

En veckas semester har passerat. Här har varit fullt upp och jag har bara njutit av sommar, sol, värme, barnbarn, bad...Ja, allt som hör sommaren till. En helt underbar sommarvecka har det varit.
Vi har varit vid havet och badat och fikat.
Firat födelsedagar. Pappa 85 och Svärmor 80. Pappa firade vi med en fotbollsmatch på Guldfågelnarena. mamma som fyller år nästan samtidigt fick hänga med. Efter firade vi med lite god mat på Kaj 4. Svärmor bjöd oss på middag på Seasalt Kitchen och sen åt vi tårta hemma hos oss.

Bakat
Softat vid poolen

Ätit glass
Varit på marknad

Plockat och ätit massor med jordgubbar

Njutit av underbara kvällar, grillat och umgåtts med vänner.

Nu laddar vi om för nya äventyr. Om några dagar drar vi västerut...

Ha det gott!

Snart...

Nu är det nära. Bara en dag kvar. Dessvärre så avslutar jag med ett stängningspass. Siste man ut! Låsa och larma! Men två sekunder efter att sista barnet har gått hem så lämnar jag också huset och cyklar hemåt ...mot semester!

En dag till

Ytterliga en dag lagd till handlingarna och närmre semester!
I dag har solen lyst med sin frånvaro så även regnet. Lite trist och höstlikt, men rätt ok. Vi roade oss med att grilla till lunch idag. En liten spontan aktivitet på förskolans gård som verkade uppskattas av barnen. I övrigt så har dagen varit lååång.
Men i morgon....

En dag närmre målet

Nu är det tre dagar kvar till semester. Sent pass idag. Det brukar bli en lååång dag. Positivt är att man börjar lite senare.
Gårdagen gick ganska fort. Blev ju lite spännande med ösregn och åskväder. Lite roligare att vara ute i regnet och plaska som omväxling.
Nu får vi se vad den här dagen har att ge. Börjar bra med gott väder.
Ha en bra dag!

Påbörjar nedräkningen

Fyra arbetsdagar kvar till semester. Den här veckan blir lång. I går var vi nästan lika många vuxna som barn på jobbet.
Dessutom har jag huvudvärk i dag. Tror att det är vädret som påverkar och dåligt med sömn i natt. Gillar inte åskväder!