Våren

I helgen sa de på tv att det var vår och så kändes det då. Jag satte glatt igång med att se över mina pelargoner. De fick lite vatten, vilket de inte fått sen jag satte in dem i oktober och ansades lite. Av de ca 200 st jag satt in i bon så hade bara 6 st givit upp. Helt otroligt! En och annan blommade till och med.

 



I dag känns det dock inte som vår. Kallt om nosen som bara den när vi var i skogen med barnen på förskolan. 

Men i går var det vackert väder och jag passade på att göra något som jag inte gjort på många år. Jag vabbade. Mormor fick lyckan att ta hand om sina gullgrodor ❤️❤️ när mamman låg med feber. Jag började med att öppna på förskolan och ta emot några glada barn på morgonen. Sen var det dags att åka hem och väcka mina egna små sömntutor. Efter frukost klädde vi på oss gav oss ut på promenad hem till mormors. Promenaden på 500m tog 45 minuter. Det finns ju så mycket spännande att se och upptäcka på vägen. Sen rullade dagen på med diverse göromål och middag klar när barnens pappa slutade jobba. Han åkte sen hem med mat till mamman och flickorna och jag gav oss ut på promenad igen. Denna gång åkandes i vagn. Efter att ha återlämnat barnen och cyklat hem var mormor trött och sjönk ner i soffan. 




Är din mat godare, morfar? Eller varför ska man sitta i barnstolen när morfar har ett ledigt knä? Om sen morfar får svårt att äta är väl inget problem. 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare