Rätt som det regnar så kommer det en skur...



Vilket uschligt väder vi har denna sommar. Och det är ju bra för då har vi ju ingen brist på samtalsämne. Jag tycker nog att det är rätt hyggligt ändå om man bortser från att det blåser så in i bängen och jag har ju badat en gång i alla fall.

Tur med vädret hade vi i alla fall igår när vi tog oss för att ta Dessi in till stan tillsammans med goda vänner. Vi hade bokat bord på Krögers för lite god mat och gott dricka. Lite underhållning blev det också. Larz Kristers spelade på Larmtorget. På hemvägen hamnade vi på pensionärernas partybuss. Riktigt trevligt faktiskt.

Idag har vi roat oss med lite turistande hemomkring. Först in till stan för att uträtta några ärenden mellan skurarna. Fick ett paraply när vi var inne hos Molins Guldsmedsaffär för att fixa bandet till ett mitt halsband.




Sen åkte vi till Mörbylånga för att fika på Söderbönor. Ett trevligt litet ställe som ligger vid torget i Mörbylånga. Goda mackor!

Snabbt in till Malin på Kalles blommor för att köpa lite utväxter till min hemska rabatt som måste fixas till innan bröllopet. 🌻🌻🌻🌼😊.
Sen var det snabba puckar hem för jag skulle följa med gullgrynen till frisören. Möttes av en suckande mamma. "Dom har inte sovit". Ok, kan inte bli annat än härdsmälta. Båda tjejerna fixade det galant. Maikis satt i mitt knä och fattade precis vad det handlade om. Kicki kunde både klippa luggen på henne och toppa lite. Allt tack vare "Kung Alexander". En playmogubbe som fick vara med. Miliya däremot hade fastnat i leksakslådan så Kicki fick krypa ner på golvet och klippa henne. Härligt med flexibla frisörer. Båda tjejerna blev klippta.




Sen drog vi hem till morfar för att äta middag.

I morgon ger vi oss ut på ny äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare