Det där med att vara sjuk

Helgen har nu gått i sjukstugans tecken. Fick hosta i förra veckan och i fredags kom febern som ett brev på posten. Med lite medikamenter i kroppen så klarade jag dock av och hänga med  jobbarkompisarna ut på en avtackning i fredagskväll. Jag hade faktiskt kul även om jag kände mig lite låg. Kände mig piggare på lördagsmorgonen. Det kanske berodde på att vi hade en liten loppa som hade sovit över hos oss. Hemma hos henne var det nämligen också sjukstuga. Behövde åka till Apoteket och uträtta lite andra ärenden så vi tog Miliya med oss och åkte till stan. Det gick bra, men när vi kom hem så åkte jag dit igen. Plötsligt hade jag över 39 graders feber och låg däckad i soffan. Där har jag sen tillbringat helgen. Mår bättre nu. Har fortfarande feber, dock inte så hög, och hosta. Denna hosta....."Träningsvärk" i magen.

Hur som helst vad jag ville säga var att det behövs så lite för att man ska känna sig piggare. En blombukett från sonen till exempel.

Eller när man får såna här selfisar på messenger.




Tack mormors gullfior!

Tror att jag ska ta tag i mig själv nu. En dusch kanske så blir jag nog ännu piggare. 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare