Gullgrodorna

Ja, här händer det som vanligt inte så mycket. Fast egentligen händer det nog så mycket så att jag inte hinner skriva. 
 
I helgen har vi haft Gullgrodorna här. De sov över från fredag till lördag så att deras föräldrar skulle få lite tid för sig själva. Vi stoppade två små trötta flickor i säng vid 8-tiden på kvällen som somnade snabbt och sov hela natten...eller till tidig morgon. Strax före kl.6 stod Maikis i sin säng och viskade: - Pelle? (det betyder: Är du vaken morfar?) och det var han ju. Sen gosade vi lite tills Millis vaknade. Så fort hon vaknade så fick hon en kram och en puss av sin syster. Milis låg kvar i sin säng och mornade sig. Maikis försvann ut i köket. Vi hörde hur hon stökade lite där ute, sen gick hon in i vardagsrummet. När vi kom upp hade ungen (hon är inte 3 år än) plockat av duk, blomma och ljuslykta från bordet, lagt fram underlägg och satt fram mormor och morfars kaffemuggar. 😊
Vi har kaffemuggarna hängande under en hylla över köksbordet. Hon hade alltså dragit fram en köksstol och klättrat upp och hakat ner rätt muggar. Inte illa.
Då var det dags för mormor och Pelle att kliva upp och fixa frukost. Millis och jag låg dock kvar en liten stund och läste lite.
 
 
Sen blev det frukost och lite soffchill innan vi begav oss ut i vårsolen. Vi hade god hjälp av tjejerna som hjälpte till med trädgårdsarbetet. Dagen till ära i nya arbetshandskar.
 
 
Sen kom föräldrarna och hade fika med sig. Men innan vi gick in och fikade så hjälpte svärsonen oss med det sista på det sista äppelträdet.
 
Mycket trädgårdsarbete blev det igår. Dock inte det jag hade tänkt. Växthuset är inte tvättat, men hjälpredorna hjälpte mig att nästan tömma det. Min Tellmanskaprifol är däremot ett minne blott. Nerklippt till jordnivå. Återstår och se om det kommer nytt eller om den ger upp. Hur som helst så slipper jag se den härva med döda löv och fågelbon som samlats utanför fönstret. 
 
Nu återgår jag till min koftstickning och Tv-soffan.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare