Börja om på nytt

 
Det låter allvarligare än det är :). Jag tänkte nog mest på att jag skulle börja blogga igen en tanke som har föresvävat mig ett tag nu. Sist jag skrev något på bloggen var när vi fick en ny familjemedlem, Viva. Hon är nu drygt 7 månader och har blivit en riktig liten människa. Världens snällaste och goaste bebis (enligt mormor ialla fall). Hon har ju världens goaste systrar som älskar henne. <3 <3
 
 
Ja, de där älskade ungarna! Vi är verkligen priviligierade som får umgås så mycket med dem. Att få vara en del i deras liv är en gåva. Vilken tur att vi har dem så nära. I morse kom ett meddelande på min messenger: "Vill ni låna gulliganerna en stund medans vi uträttar några ärenden"? Mormor och morfar som precis hade stigit upp och satt och åt frukost sa självklart ja. Tio minuter senare så studsade två glada ungar in, den tredje bars in av sin mor. Sen var det full rulle i ett par timmar. 
 
För att ha något att göra när jag inte umgås med barn och barnbarn så pluggar jag igen. Började en kurs i IKT och lärande på distans i höstas. Den var klar nu i början på januari, men så måste jag ju gå fördjupningskursen också. Den började förra veckan. Så här sitter jag nu och försöker förstå uppgifterna och undrar varför jag gav mig på detta. Inte blev det bättre när jag upptäckte att kurslitteraturen var på engelska. Men jag har bästa kollegan N med mig på resan så vi ska nog klara av detta tillsammans. 
 
Annars går allt sin vanliga lunk med jobb och sånt. Maken väntar på en knäoperation och det vore skönt om det blev av snart så vi kan återgå till ett vanligt liv. Men jag måste säga att han har varit duktig, nästan manisk, med sin diet för att gå ner i vikt. Han har minskat rejält. 
 
Nu hoppas jag att det inte tar 7 månader till nästa inlägg :)). Med en ny dator så ska det väl bli enklare att skriva hoppas jag.
 
På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare