Julbak

I går var det dax för stora julbaket hemma hos oss. Det är en tradition som vi har hållit på med sedan barnen var små. Jag, min mamma, Elin och Gusten brukar baka pepparkakor mm någon gång runt andra advent. Numera är inte Gusten med. I år valde han att åka till verkstan´och meka med syrrans bil istället och det var ju i iofs snällt.

Jag hade förberett pepparkaksdegen dagen innan så Elin och mamma satte igång och baka ut den medans jag kokte knäck och skötte ugnen. 


Sen kokte jag kola och Elin satte igång med Lussebullarna. Det gick i flygande fläng. Det märks att hon har handlaget, bagare som hon är.


Saffransskorpor, Makroner och Nougat hann vi också med innan det blev dax för middag och en film i soffan. Nu är det laddat med julgotter. Får se hur länge det räcker innan vi behöver göra nytt.


                                                                                 Bilder: ©Ylva


bye2/Ylva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare