Ledig fredag!

I dag har jag min första lediga fredag. Känns lite märkligt, är inte van.
På morgonen var jag uppe på jobbet en sväng och gjorde några observationer. Jag skulle ha börjat min VFU den här veckan, men med alla sjuka inklusive min mentor så sköt vi fram VFU:n en vecka. Inte lätt att göra observation när mer än halva barngruppen är borta. 11 av 18 barn var hemma idag.
När jag kom hem skulle sonen skjutsa morfar till doktorn så jag följde med och vi var på IKEA under tiden som pappa var på läkarbesöket. Man kan ju inte åka hem från Ikea tomhänt så en sån där brädkudde att ha den bärbara datorn på när man har den i knät fick följa med hem samt tre röda ljuslyktor och en liten klocka till kontoret.
I eftermiddag har jag pluggat. Massor av litteratur att läsa in. Ska också slutläsa sista uppgiften innan jag lägger ut den på forumet för diskussion. Mellan varven har jag laddat tvättmaskinen så den går för högtryck.
Sonen har precis servat mig med lite ätbart.

Skagenröra med kräftstjärtar på stekt bröd. Mums!!

Nu är det dax att titta på Tillbaka till Aidensfield och ta fram strykbrädan.

Lite vinterbilder som togs i morse


Bilder: ©Ylva


Ha en trevlig fredagskväll.


bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare