Nu är det på gång

I helgen började vi riva i köket. Köksluckorna åkte ut och har nu vandrat vidare till tippen. På söndagseftermiddagen var det ett förfärligt stönande i köket. Maken skulle ta bort de gamla övermålade gångjärnen. Han gillade inte att ligga på knä på golvet så varje gång jag passerade så suckade han tung i jakt på sympati.
Sonen tyckte att vi kunde strunta i att sätta dit de nya luckorna. Det var ju så praktiskt nu när man ser allting och slipper öppna dörrar när man ska ha något. Själv är jag glad om jag slipper se röran. Det ska dock bli en rejäl utrensning av prylar.

Hela sommaren har vi letat efter ett skåp som skulle kunna passa i köket när vi möblerar om. Har en del alternativ, men inget som jag har fastnat för helt. Har fått ett förslag av Agne, som vi köpt köksluckorna av som jag funderar på. Det lutar nog ganska starkt åt det. Återkommer med en närmare beskrivning senare.

På fredag bär det av till universitetet i Växjö igen. Ska bli kul att träffa alla kursare igen.
Nu ska jag skriva klart den sista uppgiften och sen blir det sängen.

Godnatt alla!

Ha det gott alla!


bye2/Ylva


                                                                                 Bilder: ©Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare