Nu kan våren komma

Idag har det varit riktigt skönt ute trots att solen lös med sin frånvaro. Jag passade på att sopa upp det sista glaset på altanen efter vinterns härjningar. Ja, vi hann inte ta in våra bord från altanen innan snön kom i massor så de blev stående. Vårt nya tak är blankt och halt så vi har haft ständiga takras i vinter. Vid ett av dessa ras så kraschade ett av våra glasbord, så i takt med att snön smält så har glaset kommit fram.
När jag ändå var i farten så passade jag på att skura altanen och spola bort gamla löv. Nu är det bara att sätta ut möblerna, måste förstås köpa ett nytt bord, så kan våren komma på riktigt.

Ett vårtecken hos oss är i alla fall grodan "Benke" som nu intagit sin plats bredvid en lila pensée.


                                                                                Bilder: ©Ylva


bye2
 /Ylva



Kommentarer
Postat av: Josefine

Hejsan! Jag har också crohn`s sjukdom, fick diagnosen för 1.5 år sedan, sen dess ha livet inte vore en dans på rosor. Har läst att din son oxå ha det. Hoppas han mår bättre och han kommer kunna leva ett "normalt liv" med sin crohn`s. Kram Josefine

2011-04-03 @ 15:35:55
URL: http://livetmedcrohn.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag fick också diagnosen innan själva sjukdomen bröt ut. Men när jag fick Skovet i decenmber 2009 så kunde dom inte häva det. Har gått med kostanta diarrèr sen dess och ingen medicin hjälper. Det är ju så att det är sista försökte nu med mediciner fall det inte funkar så blir det operation. Tyvärr så är dom då tvugna att operera bort hela tjocktarmen på mig eftersom inflammationen sitter i hela tjocktarmen så jag kommer inte kunna få den möjligheten som Gurra fick. Men jag har fått smälta det ett tag och nu är jag mer positiv till det. Fall det är den enda chansen till ett "normalt" liv så kommer jag operera mig . För att gå med diarrèr man inte kan kontrollera är inget liv som jag vill leva. Har redan gått så i 1.5 år och har faktist tröttnat på det nu.. hehe.. Hur går det med Gurra nu när han har opererat tillbaka stomin? kram

2011-04-03 @ 21:49:47
URL: http://livetmedcrohn.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Javisst är det härligt nu när våren äntligen är här...

Man blir ju sugen på trädgård...

Kramen.

2011-04-04 @ 11:31:06
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare