Återfall

Idag fick jag åka in till sjukhuset med Gurra igen. Han vaknade med hög feber och kände sig yr och illamående. Hade ont i magen i går kväll, men det var bättre i morse. Så det blev till att ringa till jobbet och säga att han inte kom. Jag ringde sjukhuset och efter att sjuksköterskan hade pratat  med Gurras läkare så ringde de tillbaka och sa att vi skulle komma in. Vi fick komma direkt till en medicinsk vårdavd. och slapp gå via akuten den här gången. Det var rätt skönt. Igår när vi var hos läkaren så var det en  annan läkare (eller om han var under utbildning. Uppfattade inte det) med. Den läkaren kom ner på avd och tog emot Gurra. Kändes bra. Han har varit hos honom fyra gånger i eftermiddag och hela tiden haft kontakt med Gurras läkare.
Gurra har fått antibiotika och kortison och mådde ganska bra när jag åkte hem. Han tjatade hela tiden om att han var hungrig, men fick inte äta bara dricka. Ni kan förstå hur det känns för ett matvrak. Han skulle få näringsdropp i natt.
Förmodligen så får han stanna på sjukhuset ett par dygn för observation och vänta på provsvar. De vill se att han kan äta igen.
Det värsta för Gurra är nog att han inte kan jobba. Han älskar ju sitt jobb på verkstan´ och är rädd att det ska påverka ev. framtidsutsikter. Men jag tror inte att han behöver oroa sig. Hans chef är jättegullig och verkligen bekymmrad över att han inte mår bra. 

Själv har jag ryggskott och kände mig som en 80-åring när jag vankade runt här i morse. Tack och lov för värktabletter!
Nä, nu blev jag gnällig. Mår rätt bra nu.

Ha  det gott

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare