Min gamla bil

Det är lite spännande att lyssna på barnen och deras tankar. Idag sitter en tvååring vid matbordet och tittar ut genom fönstret. Så säger han:
- Yvas bil är här idag.
Jag tänker då att han har fattat att det är min bil. Den skiljer sig ju lite från de andra bilarna som står på parkeringen. Vad jag förstår vidare av hans resonemang så är det inte självklart att bilen och jag hör ihop eller att jag har kommit till förskolan med den för i nästa fråga så undrar han om jag har cyklat idag?
 
Lite senare på eftermiddagen när jag ska gå hem så kommer jag runt hörnet på förskolan och där sitter två treåriga flickor på en bänk.
- Hej, Yva!
- Hej, sitter ni här och kurar?
- Jao! Vad ska du göra?
- Jag ska gå hem nu.
- Vilken bil är din?
- Det är den gröna som står där borta.
- Oh, den som låter WROOM, WROOM!
 
Och det är ju sant, den låter nog lite mer än de moderna bilarna =)
 
                                                                Bilder: ©Ylva
 
 
bye2 /Ylva
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare