Just nu

Just nu när våren är som härligast skulle jag bara vilja njuta. Komma hem från jobbet och bara smita ut i trädgården och fixa. Men så är inte livet just nu. 


Just nu måste jag plugga. Iofs självvalt, men i dagsläget känns det tungt. Forskningsartikeln är i alla fall inlämnad och bedömningarna börjar komma. Bara två månader kvar!

Just nu, i morgon, ska maken opereras och sen blir det konvalescens. Fixet får vänta.

Just nu känner jag mig sliten. Ont i lederna trots att medicinen funkar och jag för det mesta mår bra, men just nu, i kväll, känns det jobbigt. Har varit hos farbror doktorn idag och allt var bra. Han tog bort min ena medicin och gav mig en spruta i tummen. Återbesök om ett halvår.

Just nu skulle jag vilja sitta i solen och sticka. Får panik över alla mina ufon som ligger här och skräpar och aldrig blir klara.

Just nu vill jag umgås med mina godingar och det gör jag. Det är prioriterat. Har hängt med lillfisen hela helgen medan de stora har umgåtts med morfar och morbror och moster. Hemma hos dem pågick takbyte.

Just nu vill jag att någon städar min källare och rensar. Har påbörjat, men som vanligt räcker inte tiden till. Speciellt inte när det blir vackert väder ute. Städsugen någon?

Just nu behöver jag sova! Så godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare