Trött, tröttare, tröttast

Hur kan det komma sig att man tre veckor efter semester är tröttare än nånsin. Helt slut. Jobbar mina pass och när jag kommer hem är jag mer lik en zombie. Landar i soffan och orkar ingenting. Idag sov jag en halvtimme på soffan när jag kom hem efter att varit och handlat efter jobbet. Sen orkade jag masa mig ut och städa lite på altanen inför helgens kräftskiva. Men jag orkade inte dammsuga. Det får jag göra i morgon. 


Vad beror då denna trötthet på. Jo, vi har skolat in 10 små nya människor på förskolan samtidigt som vi har två kollegor på avdelningen  frånvarande. Vi har fått en vikarie, men denna är alldeles ny och har inte rutinen. Dessutom var de tio "gamla" barnen på avd nya för oss så det har varit många nya bekantskaper. 

Ser att mina kollegor är lika trötta och slitna efter tre veckor. Undrar bara hur länge vi ska orka innan vi blir sjuka. Det värsta är att jag har börjat känna av min värk igen. Tyckte att jag mådde bra, har haft en underbar sommar då jag har kunnat varva aktivitet med vila och verkligen mått bra. Hade knappt nån värk alls i fötterna, men nu känns både de och handlederna. Känns inte ok.

Nu ska jag ta mig från soffan till sängen och försöka sova lite. Det lär inte bli svårt. Att sova alltså. Numera sover jag hela natten utan att vakna och snurra nån timme vid 3-4 tiden som jag brukar och det är ju skönt.

God natt till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare