Dinosaurier igen

Tänkte att jag skulle skriva lite om helgens begivenheter. Tillsammans med gullgrodorna och deras mamma var jag på Kalmar Teater och tittade på Pappa Kapsyl.
 
Jag blev hämtad strax före kl 12 av två förväntansfulla tjejer. Vi skulle titta på Saurierna och Pappsyl. Millis hade dagen till ära en ny mössa med dinousarier på. Dessutom hade Saurus och lill-Dino fått följa med.
Det var spännande att bara komma in på teatern. Först skulle ett toalettbesök klaras av. Dra på trissor - de hade blått vatten i toaletten. Maikis var övertygad om att vattnet var rött på toaletten bredvid och grönt på den som Millis var på. Fast Millis sa att det var blått där också.
Sen fick vi vänta en stund. Plötsligt ringer klockan. "Vad händer"? Jo, dörrarna öppnas och vi får gå in.
 
Jag kan notera att vissa vuxna är ganska respeklösa mot barnen när de är på en barnteater. Glömmer eller tänker inte på att det sitter små barn bakom. Skymmer sikten helt genom att ställa sig upp när de inte behöver eller sitter tätt ihop med huvudet "för att prata" och tänker inte på att den lille bakom inte ser. Värst var dock den mamman som i 10 minuter satt och pratade (högt) med en person som satt uppe på läktaren. Nej, jag är inte intresserad av hur många gånger du sett Pappa Kapsyl eller att du varit ute och ätit trerätters med Tiramisu till dessert. Ni kunde väl ringt till varandra istället eller valt att prata efter teatern.
 
Hur som helst så var damerna i mitt sällskap nöjda och gillade Pappsyl.
 
Efter teatern drog vi vidare ut på stan och inhandlade nya vårskor och lite annat. I helgen var det ju fortfarande hopp om vår. Millis blev lite sur och skulle minsann inte ha några skor, men klok som hennes mamma är så köpte vi ett par i alla fall. Tjejdagen avslutades med ett besök på restaurang. Vi var på Ming Palace och åt kinesisk buffé. Barnen knaprade i sig både det ena och det andra. Mest ris.
 
Vilken tur att vi hade köpt ett par skor till Millis. När hon hade ätit klart var hon på bättre humör och undrade vad vi hade i påsarna.
- Vi köpte ju skor, men du ville ju inte ha några.
Nu tittar hon lite fundersamt på mig och ser ut som om hon missat något.
- Men om du hade valt skor vilken färg skulle du valt då? Hon hade valt på blå och svarta.
- Svata!
- Vilken tur att vi köpte dem då!
Vilken lycka! Hon rev upp kartongen och skorna skulle på med en gång. Och Maikis hon hade så klart valt ROSA skor :). Stövlarna fick åka i påsen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare