Nytt år!

Nytt år och nya mål och utmaningar. Efter en tuff höst jobbmässigt som avslutades med en jobbig hosta och feber så ser jag nu fram mot ett nytt år med nya utmaningar.
 
I slutet av förra året sökte jag ett nytt jobb. Vart kallad till intervju och bara det stärkte min självkänsla. Det var mer än jag hade räknat med. Har dock inte hört mer sen så jobbet har nog gått till någon annan. Det kändes dock bra att våga ta steget. Nu är det ju inte helt kört för jag har fått nya uppdrag på min gamla tjänst, 20% IKT-coach/pedagog (eller vad det nu ska kallas). Jag jobbar också med ett statligt projekt, Nyanländas lärande. Projektet handlar om att ta fram handlingsplaner för hur vi ska ta emot nyanlända i förskolan. Min uppgift är ta fram appar och program mm som kan hjälpa nyanlända med språket. 
 
Ett annat mål eller utmaning, hur man nu vill se det, är att fortsätta min inslagna väg när det gäller motion och aktivitet. Jag är inget träningsfreak och ogillar alla former av gym osv. Men jag kan ju alltid röra på mig ändå. Målet är att promenera minst 5 km 3 gånger i veckan. Än så länge ligger jag bra till. Bara den här veckan har jag gått det dubbla. Man måste ju lägga utmaningarna så att man känner att man klarar av dem, sen kan man ju alltid utöka dem. Sen kanske man inte ska ta i för mycket :-) lite roligt måste det ju vara. Idag t.ex hade jag bestämt med min kompis att vi skulle ut och gå. Vi gick en rask promenad i ca 1 timme sen anslöt vi med våra gubbar på Ölandschoklad och unnade oss en fika. 
 
 
 
Det här med promenerandet har också ett annat syfte. Jag känner att det gör gott för min RA. Jag känner mig inte så stel och har mindre värk när jag har rört på mig. Mitt stora problem på senare tid har dock varit mina fötter och tår. Har ont i tålederna och det påverkar ju rörelseförmågan. 
 
Efter en veckas sjukläge så laddar jag nu för en planeringsdag i morgon och på tisdag startar vi upp med nya inskolnningar.
 
Ha det gott där ute!
(nu hoppas jag att jag har hittat bloggnistan igen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare