Söndagsmys

I dag har vi haft lite söndagsmys med lillfisen. Storasystrarna skulle bowla tillsammans med mamma, pappa, morbror och moster så vi fick äran att umgås med Elvis. 
Vi var ute och trampade i snön en stund och sen mös vi framför tv:n och tittade på en film. 
(null)

(null)

Till middag avnjöt vi panerad snitsel med potatis och brunsås. Det passade fröken fint. Medan vi åt dök de andra upp. Maikis var så hungrig så hon åt en snitsel och två potatis också trots att de kom direkt från McDonalds 😄.
(null)


Vi har haft sällskap här hela helgen. I fredags efter jobbet köpte jag en bukett tulpaner och gick upp till min mamma och pappa med den. Jag visste att Elin var där med barnen. De fikar där varje fredag efter förskolan. I fredags var även min syster där så det var fullt hus. När vi skulle åka hem så skulle så klart Mia och Maikis åka med mig. "Och jag ska sova hos dig, sa Mia". 
"Ska du? Vet mamma om det?
"Nä, men vi kan ringa till henne".
Och så blev det. Tjejerna blev kvar. Även mamman, pappan och Elvis kom så åt vi middag tillsammans, men de gick hem sen. 

Hos mormor och morfar är det inte så noga med sovtiderna, men vid niotiden sa Maikis att hon var så trött så ögonen "åkte ner". Då var det dags att sova!

Nu sitter jag i soffan med min stickning och njuter av lugnet och laddar inför morgondagen. Snart dax för kaffe.

Ha en fin söndagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare