En helg



Tänkte att jag skulle berätta om helgen så det är väl bäst att jag gör det innan nästa helg 😂
I fredags hade jag en klipptid ganska sent på eftermiddagen så jag tänkte att jag hinner hem från jobbet och ta en fika och sen tar jag en promenad till frisören. Men när jag kom hem såg jag att min frisör hade ringt. Jag ringde upp och hon sa att hon fått återbud så jag kunde komma med en gång om jag ville. Så jag drack upp kaffet och tog bilen dit. Det hade börjat regna

Jag var klar över en timme innan jag skulle varit där så när jag kom hem funderade jag på vad jag skulle göra nu. Men, skit jag hade glömt min nyckel och Snippel var inte hemma.  När jag tog upp telefonen för att ringa honom såg jag att jag fått ett meddelande från min dotter.
" Vill du ha två monsterbarn? Du får dem gratis mot avhämtning." 
De hade varit hos gammelmormor och gammelmorfar och ätit lunch och sedan tänkt sig att stanna hos oss på vägen hem. Men vi var ju inte hemma så båda bröt ihop. Jag ringde upp och sa ok, jag kommer och hämtar dem och lånar din nyckel. 
När jag kom dit så stod det två färdigklädda tjejer i hallen. När vi är på väg ut säger Millis:
- Mormor, jobbar du i morgon?
- Nej, det är lördag i morgon.
- Då kan vi sova hos dig. 
Två par förväntansfulla ögon tittar på mig.
- Okej, det går bra, men ska ni inte ha några saker med er?
Nä, tyckte båda, det kan mamma komma med sen.

Vi gick den långa vägen hem. Den där man kan hitta pinnar och ta små avstickare ut i skogen. 

Föräldrarna till tjejerna och deras lillasyster kom senare och vi åt middag tillsammans.

På lördagen efter frukost så hade vi god hjälp i trädgården. Jag klippte buskar och Snippel och tjejerna räfsade och bar pinnar. 
(null)

(null)

Fika måste man ju också. Det blev både frukt på trappan och riktig fika med macka och annat gott som de varit och handlat med morfar. 


(null)
(null)

(null)

(null)

Sen tog de ut papper och pennor och satte dig i solen och ritade medans jag fortsatte klippa mina träd.
(null)

Kvällen avslutades med 50-årskalas hos goda vänner. God mat och dryck samt bad i badtunna. 
(null)

Nu är det snart helg igen. En arbetsdag kvar på en händelserik vecka. 

Ha det till vi hörs igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare