Ett år äldre eller fortfarande 27

I dag har jag firat ytterligare en födelsedag. Den 27:e tror visste att det var, eller? 😂
Hur eller hur så var det ett litet trevligt kalas med barn och barnbarn. Hade bjudit syster och svåger också eftersom vi har plats och kan sprida ut oss, men de hade varit lite krassliga i veckan så de avstod från att komma. Det får bli en annan gång. Det är väl så det får bli nu, man får sprida ut kalaset och ha småkalas många gånger istället. Jag gillar att ha kalas. Det är kul att träffas.

Vi käkade grillad ytterfilé som kom från grisar som är uppfödda på gammalt vis, dvs utan konstiga tillägg och kemikalier. Och det märktes faktiskt skillnad. Till det hade vi diverse tillbehör, västerbottenpaj, potatissallad, melon, sallad, jordgubbar, majs, halloumi, ost och kex.....
Elin hade bakat en god tårta till kaffet.

Fick fina presenter också. En ljusgul Hinzabag till min samling av sådana väskor, en ny Muminmugg, två vispar och en vinranka av Elin med familj. Av Gusten med familj fick jag två spännande flaskor med gin, en ros och en jättestor planteringslåda som Gurra byggt till min uteplats på framsidan. Ska ta en bild på den i morgon.

Blev också grattad med sång och gratulationer av mina fina jobbarkompisar idag. Det värmer i hjärtat, alla ni fina ❤️

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare