Inte fotboll och jack i pannan

Idag har jag tillbringat min dag inne på Fredriksskans. För er som inte vet så är det KalmarFF:s hemmaarena. Dom som vann SM-guld förra året ni vet. Fast det kan man inte tro idag!! Om dagens match finns inte mycket att skriva utom att dom förlorade mot Halmstads BK. sad

Vi laddade alla kioskerna med korv, godis,glass, läsk och kaffe. Det kan låta lite jobbigt men vi har faktiskt roligt. Tack, Tomas och Dennis för dagens alla goda skratt.
Nu är jag ganska trött och tänker snart lägga upp fötterna i soffan och titta på Bones.

Igår startade dagen bra. Jag började städa i källaren och bar ut lass efter lass på släpet. Visste inte att vi hade så mycket saker som vi inte behövde. Skönt att få lite utrymme att stoppa in nya saker på. Tänk bara vad plats jag får att samla saker på när Elin flyttar.
r61
När jag var klar med källaren så var det flera timmar tills vi skulle på festen så jag tänkte att jag hinner ut i trädgården lite.
Just när jag är på väg ut så hör jag min man.
- Ylva, jag har ett jack i pannan.
- Eh, va? Ett vadå?
Vad är det nu då, tänkte jag och tog trappan upp i tre kliv. Där står min man med handen för pannan. Som väl var så blödde det inte så mycket men han hade ett rejält jack i pannan mellan ögonbrynen. Tur i oturen så hade han klarat ögonen.
- Vad har du gjort? sa jag.
Jo eftersom vi ska byta våra fönster nästa vecka så hade han tänkt att han skulle förbereda lite genom att flytta ut markisarmarna. Allt gick bra tills han kom till den sista.  Han skruvade inte fast den ordentligt och eftersom de är fjädrande så slog armen upp i ansiktet på honom när den släppte.
Jag insåg ganska snabbt att det där måste vi göra något åt. Skickade in maken till grannen som jobbar inom sjukvården. Det måste sys sa hon så det var bara att ringa vårdcentralen. Vi fick en läkartid i Borgholm kl halv 2. Vi for iväg. Läkarbesöket klarades av ganska snabbt med några stygn i pannan. Vi avslutade besöket i Borgholm med en god fika på Nya Condis för att lugna ner oss lite.



Bilder: ©Ylva

Dagen avslutades med en trevlig fest hos svägerskan. Vi fick god mat och gott vin och umgicks i ett trevligt sällskap.

Nu var det dax för soffan. Fick just en kopp kaffe serverad av maken.



bye2Ha det gott/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare