Mycket på gång

Ligger lite efter med uppdateringen av bloggen. Det beror på att jag har fullt skubb med att måla och feja. Ska försöka bli klar med hallen den här veckan. Semestern är ju snart slut. :-(
Det är som tur är inte så mycket kvar. Jag ska försöka tapetsera garderobsdörrarna i dag samtidigt som jag städar den lilla klädkammaren i hallen. Det har blivit så mycket grejer instoppade där som inte ska vara där.

Ullared

I torsdags var Elin ledig så då tog vi en tur till Ullared. Min kompis S var också med.
Vi hade en trevlig dag med shopping och god mat.
Jag handlade inte så mycket såg det mest som en utflykt. Men S handlade en hel del. Hon "skyllde" på att hon inte varit på GeKås på 11/2 år. Hi, hi.
I mina påsar kom, förutom det vanliga som duschkräm, underkläder, godis ...ett par nya kuddfodral med hem.

Har två av varje, två soffor också. De prickiga köpte jag förra gången jag var på GeKås och de gröna den här gången. De gröna färgerna är mer lika i verkligheten och matchar mina nya gardiner bra.

En liten tavla kom också med. Den ska hänga i hallen eller trappan.


Sist måste jag bara visa vad vi hade till middag i går.
När jag cyklade hem från tandläkaren i går morse fick jag ett infall och cyklade förbi fiskhandlaren. Blev hemskt sugen på flundror. Så till middag blev det Kalmarflundror med kokt potatis, sås och citron. Egenodlad gurka fanns också på bordet.


Bilder: ©Ylva

Ha en bra dag.

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare