Regnet det bara öser ner....

Cyklade torrskodd till jobbet idag. Hade tagit med mig regnkläder och gummistövlar. Tänkte att när man är rustad blir det inte regn. Men tänk så fel jag hade. Efter frukost kändes det som det blev kväll.Vi fick tända lyset. En stund senare öppnade sig himlen och det började ösa ner. Äh, vi stannar inne, tänkte vi. Men efter en stund insåg vi att det skulle bli olidligt. Så på med regnkläder, leta efter passande kläder bland reservkläderna till dom som inte hade några regnkläder och ut. DÅ vred någon på kranen lite till. Men det hindrade inte barnen dom hade hur kul som helst i regnet. Det blev extra bra glid i rutshkanan, stora vattenpölar att samla vatten i, kladdig sand....Vi vuxna stod under taket i sandlådan och tryckte. Det var ju trots allt varmt och skönt ute och vad gjorde det att vi fick ta in ett gäng blöta men lyckliga ungar.
På eftermiddagen slutade det regna och vi gick ut igen. Då upptäckte barnen att paddorna hade kommit fram. Ny aktivitet - att leta paddor.
Lagom till jag cyklade hem i eftermiddag kom solen och kvällen blev fin.

I kväll har jag suttit och gått igenom informationen om min utbildning. Litteraturlistan gjorde mig lite svettig. Är ju inte van än. En uppgift har vi också fått, men den är inte så betungande.




Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare