Julbak





I går var det stora bakdagen hos oss. Vi har som tradition att baka pepparkakor tillsammans varje jul, min mamma, Elin och jag. Ibland är Gurra med, men hans intresse har minskat med åren. Vi har bakat tillsammans sen Elins första jul. Igår bakade vi lussekatter och pepparkakor. Vi gjorde också knäck, kola och nougat. Det hela avslutades med fika på nybakat. S och Elins kille dök också upp lagom till fikat. Jag lyckades även hinna med att baka Saffransskorpor på eftermiddagen. S var på julbord med jobbet så jag hade en lugn hemmakväll för mig själv.


Bakningen går snabbt och galant när Elin sätter igång. Man kan se att bagartakterna sitter i. Idag har hon gjort Pepparkakshus, men dom har jag inte sett ännu. Lovar att ni ska få se bilder.

Bilder: ©Ylva

Kram på er alla.
Fortsatt trevlig advent.

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare