Nu är glada julen (snart) slut...

Ja, det blev faktiskt jul här också fastän jag hade mina tvivel i början på veckan. Det var så mycket att göra och så lite tid kvar att hinna, men det gick. Jag var äntligen klar med all städning paketinslagning, pynt och förberedelser för vår årliga juldagsmiddag vid halv 3-tiden på julaftonsnatten. Äntligen sova! Nämen, ack vad jag bedrog mig. Då vaknade en annan familjemedlem och mådde lite dåligt så det blev inget sova förrän framåt 4- tiden. Så jag vägrade stiga upp före klockan 9 på julafton. Tur att jag har Gurra. Han hjälpte mig att förbereda för middagen på Juldagen så det var nästan klart när vi begav hos hem till mina föräldrar för att fira jul.


Vår gran

Pepparkakshuset har Elin gjort till mig.


Julklappsberget hemma hos mamma och pappa.


Tomten kommer!



Efter julklappsutdelningen blev vi hungriga och det var dags för gröt som mamma dukat fram.

Juldagen firade vi hemma hos oss med middag för makens släkt och mina föräldrar. Jag bjöd på Grekisk Pyttipanna som var mycket uppskattad. Alla var glada för att slippa julmaten.
Mycket julgodis blev det också eftersom Elin hade en hel del med sig som hon gjort.


Bilder: ©Ylva


Kram på er alla.

bye2/Ylva


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som en härlig jul!

Bortsett från den som mådde dåligt då. Hoppass det är bättre nu i alla fall!

God fortsättning!

KRAM Jessica

2009-12-27 @ 19:49:35
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare