Lata dagar



Det är underbart att vakna på morgonen och veta att man inte måste göra något om man inte vill. I morse låg jag kvar en bra stund och bara lyssnade på radion. Det brukar jag inte ha tid med i vanliga fall.
Eftersom regnet öste ner i oregelbundna skurar under förmiddagen så pysslade jag med lite av varje inomhus. Det finns ju alltid att göra. Eller hur? Jag hade satt av tid för en av mina favoritserier, Tillbaka till Aidensfield, som började 10.50. Brukar passa på att titta på den när jag är hemma. Idag gjorde det ju inget att jag satt inne och tittade på TV eftersom det regnade.

 

Eftermiddagen var inbokad för ett läkarbesök med Gurra. Klart att han vill ha mamma med sig. :-) Vi fick träffa hans läkare. Han sa att Gurras värden var bra och att det var skönt att höra att han mår bra nu. Men han tyckte att de skulle operera eftersom inflammationen/ärrbildningen sitter som den gör. Och Gurra kommer att må bättre och förmodligen inte ha några symtom eller lindriga sådana efter en operation. Han skulle se till att det prioriterades så inom 6 veckor skulle det nog bli av.
Gurra hade också en tid hos en dietist i dag. Det var ganska intressant. Mot min förmodan så tyckte hon att vi hade en ganska bra kosthållning och att Gurra var duktig på att äta regelbundet och rätt. Det vi behövde tänka på var att ta bort gasbildande och fiberrika ingredienser i kosten samt minska på fettet. Dessutom tyckte både läkaren och dietisten att Gurra behövde äta upp sig inför operationen. Han är väldigt lång och skranglig. :-) Han blev ordinerad komplett kosttillskott. Små flaskor som liknar drickyoghurt eller milkshake. En sån flaska innehåller allt man behöver för en komplett måltid. Han ska ta två sådana om dan. Lite häftigt tycker jag att det är att vi kommer att få en låda med såna flaskor(60st, en månads förbrukning) hemkörda till dörren.

Innan vi åkte hem så hann vi med en runda på IKEA. Träffade Snippel där och passade på att äta också.

Jag är glad att jag sitter här ikväll. Tack vare Gurras reaktionsförmåga och uppmärksamhet så slapp vi få en lastbil som inte tänkte stanna i rondellen i sidan på bilen. Vi blev stående två decimeter från varandra. Puh! Jag blev allt lite skakig.



Bilder: ©Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer
Postat av: jessica

puh,vilken tur att du sitter där..

Usch, låter ingen vidare med Gurra.Hoppas det snart blir bra!

Snygga glasögon:))



KRAM

2009-08-02 @ 11:44:09
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare