Dessa datorer...

Jag har en extern hårddisk där jag sparar mina bilder. Den köpte jag för att ha en back-up om det hände nåt med vår staionära dator. Den kraschade i feburari och alla filer, bilder mm räddades och las på den externa hårddisken. Sen har jag sparat alla mina bilder där. Tänkte fixa lite med den på semestern och bränna de bilder som ännu inte var brända på cd (hela 2008 och halva 2009). Men vad händer?? Den externa hårddisken kraschar när jag håller på att lägga över alla studentbilder. HJÄLP! Vad gör jag?
Som tur är så har jag inte tömt kamerorna och vi var många som tog kort. Men alla andra bilder!!
Nu har jag varit inne hos företaget där jag köpte den. Det var två saker att välja på. En ny hårddisk rakt av och mista alla bilder eller så kunde dom öppna den och försöka rädda det som fanns, men då gäller inte garantin längre och hårddisken är förbrukad.
Vad gör man i ett sånt läge?
Min man och jag var lite oense. Han tyckte att jag skulle ta den nya hårddisken så slapp jag ju köpa en ny. För mig är bilderna värdefullare så jag valde att låta dem öppna och försöka rädda så mkt som möjligt. Sen får jag köpa en ny.
Killen jag pratade med var jättetrevlig och förstod mitt dilemma. Han lovade mig att fixa ett  bra pris på en ny hårddisk när vi vet hur det går med den gamla. Eventuellt får han sälja en bärbar dator också. :-) Den här tar dottern med sig när hon flyttar om ett par veckor.

Ni får titta på dessa gamla sommarbilder så länge.


Sommarregn på Ölandsbron



Stranden vid Elafonisi, Kreta. Längtar dit!

bye2Kram/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare