GeKås here we come!

I morgon åker vi, maken, dottern med pojkvän och jag, till Ullared och GeKås på en liten mini semester. Vi har hyrt en stuga över natten. Egentligen skulle vi ha åkt i kväll, men pga skolavslutning så fick vi skjuta det tills i morgon. Det är min systerdotter som slutar 9:an. Här där vi bor är det av gamal tradition nästan lika stort som att ta studenten. Firas med blommor och ballonger som ska hängas på. Det härstammar från den tiden då man tog realen och många valde att stanna kvar på ön istället för att fortsätta till Läroverket i Kalmar.

Vi startar hemifrån tidigt och tänker tillbringa dagen på GeKås. Sen blir det lite avkoppling i stugan.
Efter det åker vi till  Varberg för att äta lite gott  och mysa.Vi har varje sommar sedan barnen var små tillbringat 2-4 veckor i Varberg, men så blir det tyvärr inte i år pga att våra semestrar inte stämmer.
Jag älskar att shoppa på GeKås. Man hittar alltid en massa som man "behöver". Förra sommaren var syrran och jag där fyra gånger på fyra dagar. Men sen var vi rätt trötta på det. Dröjde ända till december innan vi åkte dit igen.
Återkommer med en shoppingrapport när jag är hemma igen.

Tänkte sluta med att visa vem vi hade på besök på jobbet idag.


Låt mig presentera Elvis.

Bilder: ©Ylva

bye2Ha en bra helg/Ylva

Kommentarer
Postat av: fruljungner

aaah!!! jag är sååå glad att jag inte var på jobbet! fy bövelen sicken otäck orm!

2009-06-13 @ 08:52:50
Postat av: Annette

Hej!

Tack för besöket och kommentaren på min blogg!

Vilken gose-orm, den var ju jättefin! Är det du som håller i den?

GE-Kås är livsfarligt. Har en kompis som parkerade husvagnen där, I EN VECKA!!! Semesterkassan låg på minus redan där, det blev makaroner resten av sommaren. Men det hjälps inte, jag ÄR avundsjuk!

Kram//Annette

2009-06-15 @ 18:14:34
URL: http://floraskulle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare