Student

Så var då studentfirandet över. Regnet öste ner över alla glada studenter när de sprang ut. Det var svårt att se något i skogen av paraplyer. Vilka säkert var jättebra för den som stod under, men stod man bredvid så kunde man vara säker på att få en rännil rakt ner i nacken eller nån annanstans. Själv försökte jag ta många kort som möjligt samtidigt som jag försökte skydda kameran mot vätan. Det var inte helt lätt.
Själva firandet på skolgården var kort men intensivt pga allt regn. Tack och lov att vi har vårt stora inglasade uterum där alla gäster fick plats när de varit hemma och bytt kläder. Det dök dessutom upp några stycken som jag inte räknat med. Det blev lite extra kul.
Det skålades i champange och hurrades för studenten. Sen åt vi smörgåstårta som dottern gjort. Det kommer bilder både på den och på de fina tårtorna hon gjorde senare. Har lite problem med min externa hårddisk nu. Givetvis så har jag hunnit ladda över bilderna dit. Hoppas att det inte är något allvarligt.
Nu är studenten utgången sedan länge och de sista gästerna har gått. Jag sitter här och tänker :-Varför tog jag inte en semesterdag till? Jag skulle behöva sova i morgon. Bästa att gå och lägga sig så att jag orkar upp.

bye2GodNatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare