En dag på jobbet

Ibland är det otroligt vad det kan bli rörigt. Nu ska jag inte gå in så mycket på vad som hände det kan vara lite känslig information. Men ibland känns det bara så jobbigt. Som idag när jag kommer till jobbet kl.9 och upptäcker att vi är en man kort! Nu så funkade det ändå och vi klarade oss på två, men det blir lite konstigt när jag har planerat för en grupp, min grupp och plötsligt måste ta hand om en grupp till. Men jag fick nog ihop det riktigt bra och barnen var nöjda. Sen rullade förmiddagen på och vi klarade lunchen också. När det var dax för rast så hade jag en lätt huvudvärk och kände mig lite sliten. Nu ska jag inte sitta här och slappa, tänkte jag och tryckte in hörlurarna till mobilen i öronen och satte på en ljudbok. På med gympadojjorna och sen gick jag den låånga rundan som tar exakt 28 min om man går raskt. Jag hinner precis knipa en kopp kaffe också innan det är dax för jobb igen. Jag kände mig rätt pigg efter den promenaden.
Dagen fortsatte och 17.45 har jag låst och larmat och cyklar hem. På vägen hem kommer jag på att vi har bestämt att plocka ner vävstolen i kväll. Urk, det orkar jag inte, tänkte jag. Men när jag kommer hem så är det redan klart! Maken hade satt igång direkt när han kom hem och hunnit få undan allt. Då återkom min energi och jag gav mig på den stora högen med stryktvätt som blivit liggande sen helgen. Jag skulle ha gjort det då, men sonen fick plötsligt arbetslust och släpade ut stativet till strykbrädan i garaget och lackade det svart.  Jag har klätt själva brädan med nytt tyg i svart o vit så nu ser den ny ut.
Det är skönt när saker och ting blir gjorda.

I morgon ska jag åka in till Blomsterlandet och kolla om de har några pelargonsticklingar kvar. De har Pelargonvecka och det kan man ju inte missa. Bilder kommer om jag köper nåt. :-)

Nu tänker jag sticka några varv till på min kudde. Har gjort en grön klar och nu jobbar jag på en randig i grönt och svart.




En Iris som är blå

Bilder Ylva Olsson Privata

Godnatt/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare