Nya stolar

I kväll har jag roat mig med att klä om våra matsalsstolar. Det är Ikeas Åbo inköpta nån gång i mitten på 90-talet. Det gamla tyget var rosa-blå-beige rutigt. Tänk bara: Rosa och blått!! Det har jag inte någonstans i huset. Jo, blått i badrummet, men det var ett misstag och ska åtgärdas så småningom.
Jag har vävt ett jättevackert tyg till mina stolar, men vågar inte klippa i det själv. (Vet ju hur dyrt det är med vävmaterial och så arbetet) Nej, det får nåt proffs göra. Dessutom är jag inte säker på om jag vill att tyget ska sitta på dom här stolarna.
Det fick bli Ikeas Gunilla istället. Visst blev det en klar förbättring.

   

Före                                                                     Efter



Godnatt!

Kommentarer
Postat av: MO

Ja absolut, jättefint blev det...Tur att det är relativt enkelt att klä om dem, jag har oxå klätt om mina från Ikea. Synd att du inte hittade garnet. I helgen köpte jag nästan likadant garn fast rosa, på eko, de reade det garnet oxå, ha de fint

2009-03-04 @ 16:00:26
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MO

Ja absolut, jättefint blev det...Tur att det är relativt enkelt att klä om dem, jag har oxå klätt om mina från Ikea. Synd att du inte hittade garnet. I helgen köpte jag nästan likadant garn fast rosa, på eko, de reade det garnet oxå, ha de fint

2009-03-04 @ 16:00:39
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare