Skördefest och permis

Här på Öland pågår just nu Skördefesten. Det är fullt ös med konst, hantverk, mat , loppis och annat över hela Öland.Överallt är det öppet och försäljning av konst och och lokala råvaror. Mycket pumpor.
Vi var ute tillsammans med några kompisar i går kväll. Vi tog den "lilla" rundan och gick bara en sväng här i samhället. Det är ganska mysigt med alla människor som är ute, ljus och lyktor, pumpor och halmbalar. Allt var öppet till mitt i natten. En del matställen och serveringar hade öppet till halv 3.

I morse hämtade vi hem Gurra på helgpermis. Han var faktiskt med ute på en liten sväng. Köpte några pumpor, lite blommor och en dörrkrans (ska fota den i morgon). Sen åkte vi hem och fikade och hade en lugn eftermiddag.

Jag har skickat min första inlämmningsuppgift idag. Hua! Våndades lite. Tänk om jag har missuppfattat uppgiften!!
Men det ordnar sig nog man får ju chansen att rätta om man har gjort fel.

Nu lite pumpabilder.



Bilder: ©Ylva

Ha en skön söndag. Kram på er!

bye2/Ylva



Kommentarer
Postat av: Libby

Härliga bilder! Jag ska på weekendresa till Kalmar och Öland i slutet av oktober. Kan du tipsa om någon bra loppis som är öppen på Öland/i Kalmar på lördagar?

2009-10-12 @ 23:29:07
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare