Ledig!

Idag är det ledig fredag och det betyder att massor ska göras. Uppe tidigt och duschade och käkade frukost. Gjorde sedan en snabbgenomgång av vilka uppgifter som ska göras idag och vad. Sen slängde jag mig på cykeln och cyklade till jobbet för hanledning. Lite surt att det är på ledig dag, men det kan det vara värt. Det är bra att ha någon att ventilera sina tankar med. Idag pratade vi om hur vi ska jobba med 5-årsgruppen och lite tankar runt det och barnen.
Nu har jag skrivit en färginventering från förskolan och skrivit reflektioner om en bok i musiken. Snart dags att ta paus.

När jag skulle hänga ut en tvätt för en stund sedan så såg vår gräsmatta ut som om någon varit där och grävt.
Vad är nu detta!



                                                                                 Bilder: ©Ylva

När jag såg det här tidigare i veckan så trodde jag att det var rådjuren som hade blivit fullständigt galna. De har ju annars ätit upp det mesta i trädgården i år. Rosenknoppar, äpplen, trädgrenar, bär....Men så pratade vi med grannen och han sa att det var hackspettar som letade efter mask!
Jaha, det ser ju inte så snyggt ut, men det kanske är bra för mossan. :-)

Nu ska jag ta och äta lite och sen blir det in till stan och uträtta ärenden.

Ha det gott!

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare