Pelargoner är ena envisa rackare

Trotsade snuvan en stund och gick ut och vattnade pelargonerna i bon idag. Vilka envisa rackare det är. Pelargonerna alltså! Efter den behandling de fick av mig i höstas, knappt nåt vatten alls på hela hösten. Sen slängdes de in i bon med lite vattning i oktober och där har de stått i 10grader, extra ljus och inget vatten sen dess.  Kan säga att de flesta hade klarat sig trots det. Av de 150 jag orkade vattna (sen frös jag om fötterna) hade bara ca 10!! dött. Jag hade nog hoppats på några fler för jag ska försöka minska på samlingen nu när jag pluggar. Hinner inte med dem. Men det verkar svårt när de är så starka. Får väl se hur många som finns kvar när de ska plockas fram om en månad.

Bilder: ©Ylva


bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare