Året som gått - en sammanfattning

Jag hade planer på att skriva ett inlägg om året som gått i går, men vi fick oväntat besök av goda vänner. Det blev istället whiskeyprovning och godisätande i går kväll.

Nyårsafton firade vi tillsammans med några vänner och vänners vänner. En mycket trevlig kväll med god mat och gott att dricka. Ungdomarna som var hemma hade också anordnat trevliga tävlingar som vi kunde fördriva tiden med innan det var dax att gå ut och skjuta in det nya året.

Året som gått har varit ganska händelserikt tycker jag även om det är mycket som bara passerar.

Januari:
Vi firade makens 50-årsdag. En mycket trevlig tillställning med många vänner och släktingar, Tyvärr så har jag förlorat alla mina bilder eftersom både datorn och den externa hårddisken kraschade under våren.
Vi fick tillökning i familjen - ja, dottern blev med pojkvän.


Februari:
Februari rullade på och det hände väl inte så mycket världsomvälvande.

Mars:
Våren börjar märkas så smått. Jag börjar plocka fram pelargonerna.
Gurra får remiss till Mag-Tarmkliniken och det är bara början. Det görs en coloskopi och en gastroskopi. Det känns som om jag har tillbringat mycket tid på sjukhuset i år. Mer kommer.



April:
Våren är här. Gurra fyller 19 år. Fotbollen börjar på allvar och mycket tid tillbringas på Fredriksskans. Vi börjar förbereda för fönsterbyte vilket i sin tur leder till mer renovering.
Snippel arbetar på egen hand och får en markisarm i huvudet så det uppstår blodvite. Akuten!



Maj:
Det är renovering, fotboll och trädgårdsarbete för hela slanten.


Juni:
Gurra tar studenten i ösregn, men festen efter blir mycket lyckad.
Elin får en lägenhet så det blir mycket planering inför flytten. Hon ska inte bara flytta utan bli sambo också.
Midsommar firas lungt och stillsamt tillsammans med våra vänner.
Pappa fyller 80 år och det är fest igen.
Slutet av månaden präglas av flyttbestyr och akut sjukhusvistelse. Jag åker in mitt i natten med Gurra som har magvärk. Nu vet vi att han har Chrons sjukdom (inflammerad tarm). Han blir kvar en vecka för observation. Där börjar min semester.


Juli:
Sommar och semester. Flytten är avklarad och Gurra  är hemma igen. S och jag åker en vecka till Kreta och bara njuter.
Besked kommer om att jag har kommit in på utbildningen på Växjö universitet. Spännande!



Augusti:
Semester igen. Alldeles själv! Hade tänkt använda den till att slappa och fixa här hemma. Måla och dona, men det börjar återigen med en sjukhusvistelse för Gurra.
Annars bara njuter jag och har det bra. Kompisen S, Elin och jag tar en tur till Ullared.
Jobbet börjar och regnet kommer.
Den 24 augusti åker syrran och jag till Växjö för att börja skolan.


September:
Pluggande, jobb och fotboll.
Gurra opereras akut den 19 september. Operation var planerad lite längre fram, men nu tyckte hans läkare att det fick vara nog när han kom in med magsmärtor för tredje gången på kort tid.
Sitter mycket hos Gurra på sjukhuset, passar på att plugga under tiden. :-)


Oktober:
Oktober gick med jobb och pluggande. Sista fotbollsmatcherna spelades och vi var på Universitetet ännu en gång. Vanan att plugga började komma och det känns underbart när de godkända uppgifterna börjar droppa in. Gurra är på bättringsvägen.


November:
Pluggar, pluggar...
Renoverar klart Elins gamla rum som jag ska ha att jobba i. Blir kanon.
Tiden går och jag har inte fattat att det snart är jul...


December:
December får visas i bilder. Det var pluggande, julstök och fix här hemma för att försöka få någorlunda ordning. Men lite roligt blev det också bl.a Kosta Julmarknad och Ullared. Och så bröllpsdag förstås!


Dett är ett axplock av vad som har hänt i mitt liv under det gångna året. Det händer ju så mycket stora och små saker som man knappt reflekterar över men som ändå påverkar livet.

Hoppas att 2010 blir ett bra år för oss alla.


Bilder: ©Ylva


God fortsättning.
Kram Ylva

bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare