En vanlig lördag

Här har fixats idag. Maken och sonen har räfsat hela trädgården så nu är alla löven borta. Själv har jag jobbat inne. Tänkte gå ut och ta in restrande krukor i växthuset, men då regnade det så det fick vara. Istället så målade jag under skåpen över diskbänken, en dörrkarm och hyllplanen som snart ska upp i köket. Har blivit lite pluggat också och det känns ju alltid bra. Svågern har varit här och satt fast toastolen så nu fungerar den. Bilder på badrummet kommer så småningom.
Just nu så slappar jag i soffan i väntan på att det blir dax att ge sig iväg på fest.

I går var jag med Gurra hos hans läkare. Alla prover var bra så nu är det bara att vänta på operation av stomin. Han hoppas på att få en tid snart.

Efter läkarbesöket var vi på EM-möbler och hämtade det nya köksbordet. Det och fyra stolar fick precis plats i bilen. Gurra följde sedan snällt med mig och köpte en gardinstång till köket. Hade tänkt mig en vit, men det blev det inte. Vidare till IKEA för en liten sväng och titta på möbler till Gurras rum. Vi har planerat att tapetsera om där på nyåret och då funderar han på lite nya möbler som även kan fungera om han plötsligt får för sig att flytta hemifrån.

Nähä, nu är det nog dax att börja göra sig iordning för kvällens begivenheter.




Ha en trevlig lördagskväll.
Det ska jag ha.

bye2/Ylva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare