Tid

Visst är det märkligt att ju mer man har att göra ju mer får man gjort. Det föder liksom energi. I alla fall jag är sån att om jag inte har nåt på gång eller nåt jag måste göra så dimper jag lätt ner i soffan och bara glor på tv eller surfar runt på internet. Men när det är mycket på G så kommer jag på nya saker hela tiden som jag gör. Som nu t.ex. massor att göra på jobbet med förberedelser för vår Skördemarknad, 5-årsgrupp mm. Dessutom så ska jag göra Vfu (praktik) i utbildningen, det är flera olika uppgifter på gång både individuellt och i basgruppen, diskussioner på forumet....
Utöver det så pågår köksrenoveringen för fullt. Ledig tid går åt till att flytta grejer, slipa och måla alla skåp. På tisdag kommer luckorna och sen ska bröstpanelen målas vit och taket ska upp. I går var Agne som hjälper oss med köket här och vi bestämde hur det platsbyggda vitrinskåpet ska se ut...
Genast poppar idéer runt i mitt huvud. Knoppar, hyllor, krokar, ett vinställ kanske? Hur ska jag organisera om i skåpen, bäst att passa på när man ändå måste flytta alla grejer osv...
Som sagt det ena leder till det andra så vi passade på att köpa ett nytt kylskåp. Det gamla har fått snurren. Är för varmt där mjölk ska vara och i grönsakslådorna fryser det. Spelar ingen roll hur vi ändrar temperaturvredet.

Tyvärr så kan jag inte visa några bilder från köksrenoveringen. Mitt minneskort till kameran har fastnat i min mini-pc. Ni anar inte hur frustrerande det är. Var på El-giganten idag, men de kunde inte hjälpa mig eller rättare de vågade inte utan bad mig komma tillbaka på lördag då deras tekniker jobbar. Killarna både på serviceavdelningen och dataavdelningen försökte verkligen men vågade inte riskera att datorn skulle gå sönder. Så det får bli en tur till stan på lördag då.

Ha det gott alla!


bye2/Ylva







Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Kan bara instämma i ditt filosoferande! Tid är en konstig manick! Låter som om du har fullt upp...ser fram emot bilder från köket!

Underbar höstig krans...

Ha en härlig helg...och njut av ledigheten lite också!

Kramen.

2010-09-24 @ 08:06:56
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare