Äggröra

Idag har jag varit på Äggröran i Runsten. Runsten är en liten by på östra Öland. Min pappa är född och uppvuxen där och jag har en del glada barndomsminnen därifrån eftersom min farfar bodde där tills han gick bort 1982.
Vi har också våra bästa vänner i Spjutterum, en annan liten by, inte så långt från Runsten. Jag passade på att besöka Äggröran tillsammans med min kompis S och hennes barnbarn. 

Det var ett härligt väder och byn bjöd på både underhållning, förtäring, kultur, loppis och en hel del annat.

 

Lite påskprydnader tillverkade av barnen på Runstens förskola och skola.

Den nya brandstationen och brandbilen visades upp. Det gillade den lille killen vi hade med oss =)


                                                                                 Bilder: ©Ylva

Sist men inte minst så var det en liten miniutställning med "raggarbilar".


bye2

/Ylva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare