Skönt att vara ledig!

Visst är det skönt att vara ledig. Maken är ledig på torsdagar och jag på fredagar. Synkroniserat och bra va? Nej, men sanningen är den att det skulle aldrig funka om vi var lediga samtidigt när jag ska plugga. Anledningen till att jag är ledig är att jag just är studieledig för att plugga. S har en ledig dag i vecka eftersom han jobbar vissa helger. Det bästa med denna organisation av ledigheten är att när jag kommer hem på torsdagseftermiddagen, slutar halv 2, så är huset städat, disken diskad och det är röjt. Så vi har fortfarande mycket tid att umgås på.

Idag har jag som sagt ledigt. Mycket att göra. Har kommenterat intervjuer och analyser. Just nu sitter jag med kurslitteratur och behövde en paus. Ska gå och fixa mig lite fika.
                                                                    

I eftermiddag blir det en runda in till sjukhuset och hälsa på sonen. Han har piggat på sig rejält och kan nu äta igen. Nu är det bara att vänta på att magen ska komma igång och sen får han nog komma hem igen.

Nu har det visst börjat snöa igen. Jag som hade vårfeeling när jag cyklade hem i onsdags. Då sken solen och man kunde höra fågelkvitter. Men enligt tv-vädret så ska solen komma fram i morgon igen. Hoppas det.

Nä, nu lite fika.

Hör av mig!


bye2/Ylva


                                                                                 Bilder: ©Ylva



Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Låter som en bra idé att ha maken hemma 1 dag i veckan...kanske ska lägga det som förslag!

Jag jobbar hemma på fredagar, så det är en helt ok dag - blir ju lite annorlunda.

Skönt att höra att sonen börjar fungera...så skönt.

Ha en riktigt trevlig helg - jag hoppas också på sol!

Kramen.

2011-02-11 @ 15:26:23
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare