En vanlig onsdag

Borde ta tag i "läxläsningen" Har en intervju att skriva rent och så måste jag skriva analyser på intervjuerna och en sammanfattande reflektion. Har även lovat min kollega att plocka fram matematikdokumentationer. Känns tungt just nu... tröttheten har övermannat mig. Känner mest bara för att hänga i soffan och flippa runt på tv:n. Kaffe kanske??

Dagen har varit lååång och oerhört intensiv. Hade sovmorgon idag och tog det mycket lungt. Tur var väl det. Landade på jobbet vid niotiden i morse. Bara att ta sig dit var ett företag. GLASHALT!!
Väl på jobbet så kändes det som om jag hamnade i en bikupa. Full av ilsket surrande bin. Inte så att alla var arga, men det var mycket på gång. Lika bra att dra igång direkt. Tog emot några barn i hallen och sen satte jag igång med min grupp. Vi tittade på "Doktor Karins stetoskop" om skelettet. Det är en serie filmer om kroppen som man kan hitta hos AV-media. Det gillar barnen. Sen fick den rita sina egna skelett. Spännande må jag säga.

Sen fortsatte dagen i ett intensivt tempo. Mitt i detta, vid lunchtid ringde mamma och sa att pappa skulle hem från sjukhuset. Efter lite styr och ringande så lyckades jag reda ut det också. Tog ett par timmar ledigt med hjälp av mina goa kollegor, lånade Elins bil, hämtade mamma och drog in till stan för att hämta hem min käre far. Vi hann med en vända till apoteket också på hemvägen.

Väl hemma blev det fika hos mamma och pappa och en massa prat. Men som sagt nu är jag slut. Ska/måste ta tag i den där intervjun innan jag kontaktar kudden för en stund tillsammans.


Ha det gott!!


bye2/Ylva




Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Ja, vissa dagar är ju mer krävande än andra! Men jag håller med dig om att man känner sig extra trött...kan det vara vårtröttheten som har satt in! I såfall är väl ett vårtecken aldrig fel!

Kramen.

2011-02-03 @ 06:37:12
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare