Åter till verkligheten

I går återgick jag till vardagslivet efter att ha varit ledig i sammanlagt 17 dagar. Ja, de tre första var jag sjuk så de räknas kanske inte, men jag har inte varit på jobbet sen den 16 december.

Ville inte gå och lägga mig i söndagskväll hade hunnit lägga mig till med ovanor. Men det var inte mycket att be för utan framåt midnatt kröp jag till kojs. Jag visste ju att det skulle bli en rivstart på måndagsmorgonen med ett besök på sjukhuset med sonen. Han skulle vara där 7.15 för en koloskopiundersökning inför operationen av stomin.

Segade mig upp kvart i 6. Duschade och en snabb frukost. Satt sedan i bilen kl. 6.30 på väg till Kalmar. Vi var framme i god tid. De hade inte ens låst upp dörrarna till kirurgen när vi kom dit så vi fick sätta oss i trapphallen en stund och vänta. Undersökningen gick bra och allt verkade okej. De ska bara invänta provsvaren och se att allt är ok. Sen blir det tid för operation. Skönt att det änligen är på gång.

Gurra var mer groggy efter det lugnande  han fick den här gången så det blev en stunds återhämtning på avd. Gurra sov nog en timme och under tiden satt jag och läste.

Jag fick köra den röda Pärlan hem eftersom Gurra inte skulle/kunde köra pga medicinen. Vilken ära! Det är väl enda gången man får köra hans bilar.

Väl hemma var det bara att traska till jobbet och göra ett stängningspass. En verkligt seg dag med mycket LTG. Eftermiddagen var riktigt stökig med mycket barn på samma ställe pga av för få personal. Kan bli så ibland.

Men den dagen gick den med och kvällen ägnades åt att avsluta min text till vår gruppuppgift i skolan. Nu har jag bara en folder kvar att göra och den har jag kommit en bra bit på ikväll.

Tisdagen har också klarats av på jobbet. Man vänjer sig fort. =) Mycket LTG idag också, men inte så mycket barn. Våra barn är fantastiska på att leka och att leka alla tillsammans. Idag drog de igång kurragömma inomhus. Lite stökigt blev det, men ibland får man bara stå ut när man ser hur engagerade barnen är och hur roligt de har.

I morgon blir det en lite kortare dag. Skönt att varva ner inför ny ledighet(4 dagar). På kvällen blir det roligheter, men det berättar jag mer om i morgon.



                                                                                Bilder: ©Ylva



bye2/Ylva



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Ylva!

Du fick börja din vardagsdag mycket tidigt. Ingen mjukstart direkt.

Tack för besök och kommentar hos mig! Välkommen åter!

2011-01-04 @ 23:35:29
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Carina - inspirera

Hårda bud på det nya året! Jag ser verkligen fram emot att få vara ledig 4 dagar! Bara jag nu slipper febern...

Kramen.

2011-01-05 @ 10:20:00
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare