Nov. 13, 2011 En dag

Veckan har varit ganska tuff. Jag har känt mig ganska trött och sliten så något bloggande har det inte orkats med. Det har varit en ganska intensiv vecka på jobbet med många sjuka så det har tagit mycket kraft. Gissa om det kändes skönt när fredagen kom och jag var ledig och kunde disponera min tid som jag ville. Jag fick lägga upp pluggandet precis som jag själv ville.    För nu gällde det att plugga ifatt det jag inte orkat med i veckan. Skriva klart min fallbeskrivning, kommentera de andras, läsa, skriva om VFU-uppgiften....Ja, en del blev i alla fall gjort.

Igår var vi i Ullared. Jag, maken, dotter och hennes sambo. Ja och så alla andra förstås. Hur mycket folk som helst.
Resan började inte så där jättebra. Fru Olsson had anmält sig för första körpasset och så långt var allt väl när vi kl.5.00 taxade ut mot Ölandsbron i den tjocka dimman. Utanför Kalmar lätta det upp lite, men halvägs till Nybro blev sikten sämre igen. Men vilken tur, jag hade en bil framför mig så då var det bara att följa dess baklyktor. Nu tyckte nog inte chauffören av den bilen att det var lika kul för den sänkte farten mer och mer och ville tydligen att jag skulle köra om när det var tvåfiligt, men det tyckte inte jag. Jag lång lungt kvar bakom. I Nybro såg dock den andra chauffören sin chans att bli av med mig genom att köra ett extra varv i rondellen, men jag var så koncentrerad på att följa efter så jag missade avfarten. Måste sett tokigt ut där vi for runt i rondellen. På andra varvet kunde jag dock inte komma mig för att följa efter längre så då svängde jag mot Växjö. Då var dimman så tjock så man såg bara en noslängd framför sig. Det gick sakta men säkert vidare mot shoppingen. Dimman lättade ju längre in i landet vi kom.

Väl i Ullared så gled vi in på GeKås och påbörjade vår shopping. Träffade flera av mina kursare där. Kl. 1 hade grabbarna fått panik och ville åka därifrån. Själv var jag ganska trött, men kände mig absolut inte färdigshoppad när vi åkte därifrån. Men när det är så trångt att man knappt kommer fram utan kundkorg, då räcker det. Vi drog till Varberg istället och käkade pizza på favoritpizzerian Stantons.

I dag har vi sovit ut. Jag har pluggat och maken har räfsat löv. En rättvis fördelning tycker jag. Vi har också hunnit med att fira pappa och morfar med kroppkakor hemma hos mor och far.


Skön söndagskväll till er alla!

bye2

/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare