Hösten på ett fat


                                                                             Bilder: ©Ylva


Kunde inte låta bli att plocka in lite höst när jag hittade några vackra blad på gården.

Appropå höst!
I går hade vi kort om personal på jobbet. Så jag fick vara med utegruppen. Det var faktiskt riktigt spännande att vara med och se vad de små kan.
Vi är ute med den gruppen från 8.30-14.30 varje dag. De äter och sover ute. (Hela barngruppen sover ute med nåt enstaka undantag). Fantastiskt att se hur duktiga de är på att hantera kåsorna när de äter ute med tanke på att de bara är 1,5-2 år!

Jag hade med ett av de små barnen i min grupp ut och det barnet satt förnöjt och öste sand i en hink. Hinken blir förståss överfull. Efter en stund ser jag hur ett av de äldre barnen (2år) står och betraktar barnet i sandlådan en lång stund. Sen går han plötsligt och hämtar en större hink och ställer den framför det lilla barnet. Hade varit intressant att veta hur han tänkte. "Nu är det fullt", "Du behöver en större hink!"...


Fredagsmys nu ordentligt, alla!
Själv ska jag gå en bit bort på gatan och umgås i trevligt sällskap.

bye2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare