Skördefest



Nu i helgen är det Skördefest här på Öland. Det är fullt ös med konst, hantverk, mat , loppis och annat över hela Öland.Överallt är det öppet och försäljning av konst och och lokala råvaror.
Människor från alla håll och kanter kommer till Öland för att vara med om detta.

Härligt väder har vi fått också. Hoppas att det håller i sig över helgen. Om jag mår bra, ja jag har varit hemma med feber och hosta några dagar, så ska vi ut och åka och titta på begivenheterna på lördag. Tänkte ta med mor och far en liten sväng. Hoppas att jag orkar med det.

Gick en liten sväng i trädgården nu i eftermiddags för att få lite luft. Passade på att skörda lite i mitt växthus. Finns lite kvar, men nu börjar det ta slut. Har varit ett ganska bra år i växthuset. Där har ju det mesta fått vara i fred från rådjuren.  



                                                                                Bilder: ©Ylva




Ha en trevlig skördehelg!

bye2

/Ylva


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Fina bilder på fina grönsaker! Och vilken härlig start på Skördefesten det har blivit!

Igårkväll var vi en runda på Södra Öland och tittade på Konstnärs-Svägerskans alster...

Idag blir det en tur norrut med Sonen med sambo!

Hoppas du piggat på dig!

Kramen.

2011-10-01 @ 11:31:45
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare