10 December - Nobeldagen

I morse blev jag lite lätt förvånad när jag öppnade ytterdörren strax efter halv 6 och upptäckte att det hade snöat rejält under natten och fortfarande snöade och blåste. Men det fanns ingen återvändo jag var tvungen att ge mig iväg till jobbet eftersom det är jag som öppnar på måndagar. Som tur var så var det makens lediga dag så jag kunde ta den stora bilen. Efter att ha sopat av det värsta, den står visserligen under tak, men det ryker in, så var det bara att ta sats och ta sig genom snödrivorna. Det var bara de stora vägarna som var plogade.
Väl framme på jobbet så började telefonen genast ringa. En del ville lämna tidigare, en del tänkte inte komma alls och andra meddelade att de skulle bli sena.  Sen fortlöpte dagen och det har snöat och snöat....
 
 
Trots snön så begav jag mig tillsammans med maken in till stan för att klara av en del julklappsinköp. Nu börjar det likna nåt.
 
Annars så handlar det bara om att plugga begrepp inför fredagens tenta. Och i morgon är det vernissage på jobbet....
 
 
bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare