2 December - 1:a Advent

När första
ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla människor
glädjas att fira få advent
 
Idag är det första advent och här har julfixats som bara den. Ljusstakar och stjärnor är nu uppe och adventsljusstaken är tänd.
Pepparkaksbaket och lussekatterna är fixade och jag har gjort tre sorters julgodis.
Elin har som vanligt varit arbetsledare och sett till att bakningen gått rätt till. Mamma och Elin bakade pepparkakor och sen bakade hon lussekatterna medans jag fixade godiset.
Sen hade vi familjemiddag och eftermiddagskaffe med lussekatter och pepparkakor.
 
I morgon är det nog bäst för mig att jag tar tag i läxböckerna. Har fuskat i två dagar nu. :-)
 
 
Trevlig advent alla!
Ylva

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Visst är det mysigt med advent...
Fina bilder, jag kan känna doften ;)
Kramen.

2012-12-03 @ 09:35:05
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare