Pluggfredag

Vaknad tidigt som attan idag. Kände mig ganska pigg och fräsch. Kanske förkylningen mm är på väg att ge sig? Det vore ju skönt i så fall.

Alltså uppe med tuppen! Fixade och donade. Traskade in på Maxi i Kalmar kl.9 för att handla. Så tidigt har jag nog aldrig varit där. Gick snabbt att handla för det var inte så mycket folk där. Vidare till Blomsterlandet för att inhandla lite fräscha blommor att pigga upp mig med. Tulpaner och primula blev det. Var hemma igen straxt efter 11.

Sen....har jag suttit med den där j...a avhandlingen hela eftermiddagen med undantag för pauser och mat. Den är förvisso lättläst och intressant, men jag fattar inte riktigt vad det är jag ska skriva om????? 2 sidor ska skrivas! Har väl snart fått ihop en och kanske, kanske börjar det lossna.
Nu ska jag snart lägga den åt sidan och ta kväller. Dax för middag och ett glas rött. Får försöka samla ihop mina anteckningar och tankar tills i morgon och skriva klart då.

Detta var inget speciellt intressant inlägg, men intressantare än så här har inte min dag varit.

Är det någon som har några tankar om hållbarhetsbegrepp i en vidgad begreppsbetydelse så hör av er!


                                                                                 Bilder: ©Ylva


Ha en skön fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare