Kalasdax

I kväll har det tillverkats smörgåstårta för brinnade livet här. Elin har varit här och fixat dom och när hon gör det så går det undan. Hon har handlaget. Det gick så fort så jag glömde ta bilder, men jag lovar att ni ska få se det färdiga resultatet. Innan hon kom hit hade hon bakat semlebullar som också ska vara till kalaset.

Vi avslutade kvällen med hemmagjord pizza. Sen åkte barnen hem, för Elin börjar jobba klockan 3 i natt på bageriet. Hon har lovat att komma hit direkt efter jobbet och dekorerar smörgåstårtorna. Så då gäller det att vara uppe i tid. Börjar man jobba tidigt så slutar man tidigt (ca 9 på morgonen). Men det gör inget för jag har tänkt använda förmiddagen tilll lite pluggande. Mitt mål är att bli klar med uppgiften i helgen. Men först blir det kalas i morgon. Det är käre maken som fyller år.

Var och handlade tidigare idag till smörgåstårtorna och nu undrar jag om alla människor handlar på fredagar eller är de bara ovanligt virriga. Kändes som om alla bara irrade runt och inte visste vart de skulle. Jag brukar inte handla på fredagar så det var väl det som var felet.

Nu blir det lite soffhäng och en öl innan det är läggdax.

Ha en skön fredagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare