Två dagar...

 
...dagar eller 16 timmar kvar till semester. Har jobbat på Sommarförskolan idag men det är drygt när man längtar efter ledigt. Gnurkade lite igår om att jag skulle ha tagit dessa tre dagar ledigt också, men då sa maken att jag skulle tänka på att jag hade tre semesterdagar kvar. Klokt tänkt!
 
Det är drygt på sommarförskolan. Det känns som om vi är väldigt många vuxna i förhållande till barnantalet. Det är tänkt att jag och en annan pedagog skulle ta en barngrupp med oss och gå iväg, men det ville inte barnen. De ville utforska sin nya miljö och lära känna alla nya kompisar. Så själv vet jag inte riktigt vart jag hör hemma. Jag är inte placerad på samma hemvist som "mina" barn. Det känns konstigt.
 
I kväll efter jobbet har jag sålt loppisprylar på Färjestadens Marknad tillsammans med Elin. Hon har stått där nästan hela dagen. Det blev en liten slant att shoppa för på Ullared.
 
Kusin Simon med kompisar på marknad.
 
                                                                                    Bilder: ©Ylva


bye2

/Ylva
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare